Followers

Tuesday

Nak jadi ahli syurga??




Nama saya Tot. Kadang2 orang panggil saya Totot, Popot, Pot, Etot, Thout (sebutan hruf tho dan diidghamkan) dan macam macam nama lagi. Umur saya 2 tahun or 3 tahun, tak ingat la. Saya suka makan friskies, tapi yang crunchy je. kalau dah lemau saya tak suka makan la. Saya suka duduk dekat dgn tong sampah, sebab tu saya kena mandi selalu. tp bila mandi, saya ngiau kuat kuat. Kalau nak masuk bilik tidur pun saya ngiau kuat kuat sebab bagi warning kpd sesape yg ada dlm bilik tidur tu. Saya suka tangkap cicak. Tapi kalau cicak tinggi sangat, saya ngiau juga kuat kuat supaya sesape yg available akan tolong angkat saya!

Hmm Tot, u r introducing yourself in my blog? OMG you are soo Totot. Well to speak of Tot, berbuat baik kat binatang tu satu pahala. 
Ada org yang pernah bagi minum kat anjing yang tengah kehausan di tgh padang pasir, lalu dia dijanjikan syurga (xpasti sejauh mana kesahihan cerita ni).
Sahabat Rasulullah, Abu Hurairah sangat menyayangi kucing, sebab tulah nama dia Abu Hurairah. Tp kalau kat rumah tot mengiau minta makanan pun, kitorng malas nak layan dia. Biar je lama-lama sampai dia climb onto our bodies, baru la bg dia makan. Itupun dgn gaya malas. 
Walhal cuma kena buka tin, ambil friskies & letakkan dlm pinggan Astaghfirullah, macamana nak jadi ahli syurga kalau benda kecik camni pun susah sgt nak buat???

2 comments:

Anonymous said...

huhu..i hv 2 cat's at home, sekoq nama tatan, sekoq lg nama deboo.. both really cute..hehe.. =P

Unknown said...

cats are cute indeed!