Followers

Sunday

Tahniah to those new wed couples!! :D

Lately ramainya sahabat2 yang kahwin (Jun 2010), kad jemputan either e-card or hardcopy banyak sgt diterima, tp semuanya tak tertunai.. maaf sahabat2..

Seronok melihat mereka bahagia..especially those in my MBBS batch:


Kak Timah and Hafizi

Aizat & Syahriani

dan ramai lagi...

Bila tengok ramai yang kahwin, rasa teringin nak kahwin for the second time but with the same person hehe. I always say this to abang, "Abang, jom kita kawen!!", abang pun layan je la cakap, "Jom!!" in a very excited manner haha

Perkahwinan itu indah, walau adakalanya musim duka menerjah. Perkahwinan itu satu perjalanan, yang tidak semestinya tidak dibantuti halangan. Perkahwinan itu mendidik, meski aku terkadang lelah dengan didikan.

Perkahwinan kami bukan tidak dihiasi masalah, bukan tidak diserikan dengan pergaduhan, but at the end of each day, I close my eyes knowing that I still have him to walk with me, I feel contented.. and that is more than enough for me alhamdulillah :)

Teringat pada sajak yang sengaja aku pilih untuk diabadikan atas kad jemputan perkahwinan kami...

I cannot promise you a life of sunshine
I cannot promise riches, wealth or gold
I cannot promise you an easy pathway
That leads away from change or growing old
But I can promise you all my heart's devotion
A smile to chase away your tears of sorrow
A love that's ever true and ever growing
A hand to hold in yours through each tomorrow
Yes, I'll marry you..

Kadangkala aku pandang wajah abang penuh cinta, abang akan bertanya, "Pandang apa?"
Aku hanya tersenyum2 malu sendiri
Kadangkala aku lontarkan pandangan penuh amarah pada abang, abang lebih suka mendiamkan diri dan memandang ke tempat lain
Kadangkala aku enggan tatap wajah abang bila bermuram durja, abang akan paksa, "Pandang abang sekarang!"
Kadangkala aku lepaskan keluhan seni, abang tetap juga terperasan, "Kenapa mengeluh?"
Kadangkala aku menangis sendiri, rindu pada keluarga, rindu untuk pulang ke Malaysia, abang akan mendakapku sambil berbisu..

Perkahwinan itu sentiasa membutuhkan kesabaran dan kefahaman, perkahwinan itu bukan sekadar satu perjudian, tapi perkahwinan memerlukan kepada usaha untuk berjaya! Moga semua pasangan berkahwin melayari rumah tangga dalam redha Allah! Tahniah dan tahniah :)

1 comment:

Anonymous said...

wah...sungguh menyentuh perasaan..