Followers

Monday

Tou have got to start somewhere

Pengalaman seminggu bersama shaklee

Saya pada asalnya tak pernah terfikir nak menjadi distributor shaklee. Nak guna untuk diri sendiri sahaja. Tapi ramai menasihatkan saya jadi ahli supaya boleh beli dengan harga murah- harga ahli. Memang berbaloi jadi ahli. Sebenarnya bayaran RM 65 je untuk seumur hidup. Syaratnya mestilah beli sekurang2nya setahun sekali. tak perlu cari ahli baru, tak perlu beli setiap bulan. xde yang stress2. So saya setuju.

Rupa2nya ada offer lagi best. Kalau beli sampai rm650, boleh dapat free membership! Memang dengar macam mahalnya! Cubalah cari kawan2 yang nak beli produk shaklee, boleh order skali. Atau cuba rancang kewangan anda supaya anda beli brg2 yg perlu cthnya kalau memang anda makan esp, beli 2-3 botol terus utk stok bulan depan. Atau cuba sedikit2 tukar barang rumah anda seperti instead of beli pencuci lantai di supermarket, belilah pencuci lantai shaklee. Atau kalau anda ingin mencuba nasib dalam bidang perniagaan, beli stok yang selalu laku seperti vit C, anda boleh jual kemudian! Dah dpt free membership and dapat beli dengan harga ahli terus!  Kan untung.

Kalau anda memang minay berniaga, bagi saya yang penting adalah support system. Penting anda mencari up line yang boleh membantu and strong shaklee family. Alhamdulillah saya direzqikan join shaklee dengan family yang sangat mantap and membantu kita untuk bermula. Saya memamg tak pernah mendalami ilmu berniaga, cuma harapkan bantuan family shaklee, harapkan sokongan suami Dan bismillah, saya bertawakkal kepada Allah!

Saya masih terlalu baru dalam shaklee tapi x pernah rasa alone. Banyak inisiatif up line kita buat coaching and training programme. InsyaAllah saya akan join 1st program dalam bulan 6 ini. Up line saya siap tolong utk cater customer saya SBB kdg saya pun terkial2 lagi dgn selok belok shaklee.

Lagi best, bukan ilmu perniagaan je yg anda dpt, tapi juga ilmu kesihatan. Kalau nak jual supplemen, tak ke anda perlu belajar dulu sebelum berkongsi dengan orang Lain? Dan ilmu kesihatan akan selalu berguna untuk diri anda dan keluarga. Sebab tu ramai orang suruh anak jadi doktor supaya boleh tolong family bila perlu hehe (walaupun sbnrnya doktor kdg terlalu busy sampai family sendiri pun terabai huhu)

Yang terakhir, kalau kita dah lihat ramai orang berjaya dalam dunia perniagaan, takkan kita nak berdiam diri and lihat je kan? Awal2 dulu, saya selalu cakap dgn abang, "si A ni dpt bonus 4 angka, si B dpt 5 angka, si C dpt 6 angka". Abang kata, " pemilik shaklee lagi entah berapa angka tak terkira, Ayang". Saya balas, " memanglah, tapi kalau kita tak Bermula sekarang, satu angka pun kita x dpt!". Kesimpulannya you have got to start somewhere! Kalau tak, orang Lain dah lama berlari, kita tersipu Putih mata kan? :)

Kalau Berminat nak join family shaklee saya yang super best, pm me now! Pm laju2 supaya anda tak terlepas kapal yang dah nak berlayar! And kita sama-sama majukan ekonomi!

PM/ Whatsapp 
0139144638

No comments: